Gott nytt år! Farväl 2015! Hej 2016!

2015, vilket år du var. Och vad snabbt du rusade förbi. Du kantades av mycket ilska och frustration över världen, politiken, rasismen och hatet, särkilt framåt hösten. Ibland tappade jag nog hoppet. En gång gick jag på ett boxningspass för att få ut lite av frustrationen. Det hjälpte inte så bra.

SONY DSC

Du började med att jag fick ta farväl av världens finaste katt Zelda (bildbevis ovan). Sedan, i februari, började jag på ett heltidvikariat på jobbet och fick där lära mig så mycket nytt. Det är fortfarande spännande och lärorikt.

Ibland känns det som att jag leker vuxen och ibland känner jag att jag inte har någon aning alls om vem jag är, men jag tror att det dejtande jag ägnade mig åt fick mig att lära känna mig själv mer. Det ledde också till såväl fjärilspirr som tårar. Mina nära fick utstå mycket prat om detta ämne och jag är så glad att jag har dem, att de lyssnar och ger råd, får mig att skratta och glömma.

bränd

Du bjöd på en magisk resa som började med att jag ensam satte mig på ett flyg till Pisa. Jag åt årets godaste pizza på ett torg i Florens, vandrade i italienska alperna och hade där världens bästa yogautsikt, åkte tåg till Nice och badade i Medelhavet. Kanske det bästa jag gjorde för mig själv under året. Brände mig dock rejält uppe bland bergen (bildbevis ovan) och är det något du lärt mig är det vikten av solskydd.

12301255_1646934942190646_558874507_n

Mitt hem tog mer form. Särkilt med inhandlandet av soffa, och sedan mer findetaljer som gardiner och sådant. Mysigast just nu är min sovalkov med gardiner och ljusslinga (bildbevis ovan).

Tack 2015 för allt fint du gav, men jag kommer minnas dig med en del svärta.

2016, jag hoppas på dig. Jag hoppas att du bjuder på en fantastisk resa till Sydamerika. Att jag kommer ägna mig mer åt yoga, skrivande och läsande. Att jag blir stark. Men framför allt hoppas jag att världen blir en lite bättre plats innan även du rusat förbi. Och att jag själv omsätter min egen frustration till engagemang. Jag vet att inget försvinner över en natt helt mirakulöst, spåren som finns kvar av min solbränna lärde mig även det, men låt solidariteten och medmänskligheten få det mesta av utrymmet. Låt de övervinna hatet och rädslan.  I så fall kan vi nog komma att bli goda vänner du och jag. Pluspoäng om jag också kan bestämma mig för en taklampa.

1936145_10154582278564460_3834644254414536967_n

Kommentera

