saker som upptar min tankeverksamhet (om världen, flytt och att vara singel)

Att jag velat skriva  här då och då, men allt känns så förbannat futtigt jämfört med vad som händer runtom i världen. Fattar inte varför människor saknar sån brist på respekt för sina medmänniskor och hur en kan skada människor så brutalt. Orkar inte. Förstår inte. Spyr på all maktgirighet+pengakåthet runtom i världen.

Att jag kommer att bo i Hökarängen i oktober.
Och till denna tanke hör:
– Hur ska jag inreda?
– Hur kommer det vara att bo helt själv?
– Waaahh fan vad gött det ska bli!!
– Planer för hur jag ska leva där med nya, bra rutiner. (Sedan skrattar jag åt att man alltid ser en flytt som en chans att göra sånt en tänker att en ska göra, men aldrig gör. Eller så är det bara  jag … Ska försöka ta till vara på möjligheten dock.)

Att det är spännande att se vem jag är i mig själv. Har varit i två fyraåriga förhållanden sen jag var 14, men nu är jag inte det.
Till denna tanke hör:
– Så skönt att bara rå om mig själv!
– Hur är jag utan någon vid min sida?
– Jag är fri att göra vad jag vill utan att tänka på någon annan!
– Vad ska jag göra?
– Åh, vad kul att bli kär igen i sinom tid!
– Åh, vad jobbigt att öppna upp hela sig själv på nytt!
– Ska inte inleda något nytt på minst 5 år…

Tänker även mycket på stundande val samt eventet Pratham Sweden ska ha på Södra Teatern som fortfarande är i full planering (kommer bli grymt! Skriver mer om det i ett annat inlägg).

Över och ut!
Snapshot_20140809

Kommentera

