Vila i frid

Idag har jag varit på begravning och tagit farväl av Harry. Även om begravningar är tunga är de viktiga för mig, för att få en möjlighet att säga hej då, gråta och tala om minnen tillsammans med andra anhöriga.  Som mormors sambo blev Harry som en extramorfar för mig och min bror och även efter deras seperation fortsatte han vara en del av familjen. Senaste åren har han haft alzheimers och inte varit sig själv. Det är som att han varit borta utan att vara det fysiskt och jag började sakna honom för länge sedan. Och det är den Harry jag väljer att minnas, den innan, som alltid var glad och nära till skratt. Trots att han varit dålig och en förstått vad som väntat, är en ändå aldrig helt förberedd på sorgen som slår till. Döden är så definitiv.

Vila i frid Harry, och tack för allt!

Kommentera

