Framtiden

Om C-uppsatsen är något jag velar kring, ska vi inte tala om hur jag velar inför kommande beslut om hur jag tänker ta mig vidare med studierna. Jag är lite inne på att läsa journalistik för akademiker på Södertörns högskola, alternativt läsa ett masterprogram som på något sätt rör mänskliga rättigheter och/eller utveckling och då gärna utomlands (har på riktigt lite mer än 50 olika utbildningar sparade som bokmärken på datorn, så det ska ju väljas vilket också…). Eller kanske ska jag satsa på både två. Bara det att det tar sån tid då. Så vad ska jag i så fall börja med? Tänker att det är bra att börja med en och sen se om jag ens vill/behöver gå en till, men vad blir bäst då? Vad vill jag helst? Vem är jag? Vad blir det för mat idag? Så många frågor, så lite svar. Tänker rent generellt att det vore fantastiskt att kombinera mitt intresse för samhällsfrågor med journalistiskt skrivande.

Jag fann ju yoga förra sommaren och jag älskar vad den gör för mig och hur jag på mattan får uppleva frid och stillhet. Ibland slås jag därför av tanken att satsa på en yogalärarutbildning. Först för att skapa mig en djupare egen yogapraktik, men för att sedan när jag är mogen kunna undervisa. Tänk det, att få leva och andas yoga både hemma och på jobbet. Sen skulle jag ju hemskt gärna vilja skriva böcker också. Tänk att kombinera yoga med författande – drömmen!

Den röda tråden är väl skrivande och resande. För jag tänker mig nämligen att journalistiken/MR-arbetet och yogan/författandet skulle ta mig till olika platser i världen. En annan röd tråd är väl det mått av osäkerhet alla vägar innebär, alltså i form av arbetermarknadsituationen…

Ja ni, så många drömmar – så lite tid.

 

Kommentera

