Den där kandidatuppsatsen

Snart är jag färdig med min kandidatutbildning. Jag är i juni klar med allt vad föreläsningar heter (okej, jag kommer troligtvis plugga vidare, men för nu i alla fall), men har dock kandidatuppsatsen kvar. Sådan ångest jag haft kring den hörreni! Bytt ämne hit och dit hela tiden. Jag pluggar ju ett sådant brett ämne som mänskliga rättigheter och utveckling, och lärare har varit noga med att påpeka att det är viktigt att välja en fråga inom ett område en vill arbeta inom eftersom en kanske söker jobb med den sen (=ännu mer ångest över att den ska bli perfekt). Själv är jag intresserad av så mycket inom området – demokrati, yttrandefrihet, kvinnors rättigheter, rätten till utbildning osv. osv. osv. och känner mest HUR SKA JAG MÖJLITGVIS KUNNA VÄLJA BLAND ALLT SOM ÄR SÅ INTRESSANT?! Och det har väl varit min största hinder, att jag inte bara bestämt för ett ämne och kört på. Är velig i det mesta jag gör, så jag är ändå inte förvånad att det blev så. Jag har skrivit om mitt velande tidigare här.

Den här sista halvan av terminen kommer ägnas åt B-uppsats, så då känns det i alla fall som att jag får ”öva” lite innan C-uppsatsen (ingick ingen B-uppsats i själva programmet jag går), så jag försöker intala mig att min uppskjutning av den varit nödvändig. Rätt ordning liksom.

Okej bra, då säger vi så.
Tack och hej!

Kommentera

