Vad är det för dag idag?

Hoppsan! 2 missade dagar i #blogg100. Jag har insett det på kvällarna, men helt enkelt struntat i det. Det är okej för mig, och jag gör det ju för min skull.

Förra veckan trodde jag att det var fredag i torsdags, söndag i lördags och lördag i söndags. Tvärtemot vad en kan tro berodde det inte på ledighet (I wish!). Kanske var det för att förra veckan var lite annorlunda, flängde mellan jobb och skola (en dag åkte jag först till jobbet, sen till skolan och sen tillbaka till jobbet) och diverse annat. Money talks osv.

Men idag är det torsdag, så mycket vet jag. Det är snö på backen, men inte i luften som igår. Jag insåg igår när jag gick hem från yogan att det inte gjorde så mycket för mig (med största sannolikhet berodde det på att 1) jag var harmonisk efter yogan, 2) snön hade slutat vräka ner och var inte lika blöt som på dagen, 3) det var vackert). Ännu mindre roll spelar det eftersom SMHI förutspått 11 grader celsius och sol imorgon. Hur bra start på en helg är inte det?

krokus
Så här såg backen ut innan snön kom.
Förhoppningsvis dröjer det inte länge innan vi ser dem igen!

Kommentera

