Inläggsförslag

Hallihallå! Anledningen till att #blogg100 gått rätt smidigt hittills är pga. att jag hade fem inlägg förberedda inför starten, tänkte att jag kunda spara dom när jag visste att utmaningen skulle dra igång och ha dem som back-up när jag inte hittade på något. Men det gick snabbt åt (ja, det är dom fem första faktiskt… det första skrev jag några dagar innan utmaningen drog igång).

Kan även tillägga att jag har prick 13 utkast, varav det ena heter INLÄGGSFÖRSLAG och innehåller fler små gobitar (kanske, kanske inte). De flesta känns för sena, som typ en summering av 2012, och ofta har jag skrivit något hastigt om någon nyhet/artikel/krönika/whatever jag läst som nu är passé. Den senaste av den typen är döpt till ”Blondinbella pissar på feminismen”. Det tar lite tid att få ihop något längre för mig, och när jag väl försöker få ihop det är det försent helt enkelt.

Sen händer det så mycket skiteländigheter och hemskheter som jag egentligen känner att jag vill skriva något om. Men så orkar jag inte för att jag bara blir arg. Och jag som funderar på att läsa journalistik, hur skulle det gå? 

One thought on “Inläggsförslag

  1. Genom att jobba inom journalistik finns ju alla möjligheter att ta ställning och vara delaktig i det som händer i världen, stort som smått. Så go for it, vetja.
    Men förstår nog hur du menar, är själv journalist och det finns så mycket jag brinner för, men blir också arg, frustrerad och känner mig så maktlös ibland.

    Hittade förresten här inlägget när jag googlade på att tidsinställa inlägg på Instagram.

Kommentera

