Vegetariska grytor

På sista tiden har jag lagat två supergoda vegetariska grytor, och inte ska väl jag hålla på de smarriga recepten för mig själv!

Först ut var denna marockanska rotfruktsgryta.  Är man vegan är det bara skippa matyoghurten till förstås. Eller om man är som Charles och inte gillar det. Själv älskar jag att ha en kall och syrlig kontrast till soppor och grytor, men smaken är, som bekant, som baken – delad. Har gjort den två gånger och nu senast med rödbeta i, vilket var mycket gott!

Marockansk rotfruktsgryta Receptbild - Allt om Mat

Nästa gryta på tur blev denna indiska linsgryta, omnomnom. Första gången jag gjorde den gjorde jag också superenkla naanbröd utifrån detta recept. Nästa gång blev det utan och istället för couscous blev det ris, båda funkar bra så det är bara ta det man föredrar (in my case: ris).

Indisk linsgryta med couscous Receptbild - Allt om Mat

Bilderna är från respektive receptsida.

Smaklig måltid!

Kommentera

