Vår förra lägenhet

1 2 SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC

Lite så här såg det ut i vår förra andrahandslägenhet i Vällingby. Vi flyttade in i slutet på februari och flyttade ut i slutet på augusti. Vi trivdes ypperligt på åttonde våningen! Nu bor vi i Bredäng med Linus, som är en bardomsvän till Charles, i en stor trea. Rummet vi har här större än det ”stora” rummet vi hade i vår förrförra lägenhet i Bromma (då vi bodde på 25 kvm), så det är perfekt.

Anledningen till att vi valde att flytta nu, trots att vi kunde bott kvar längre i Vällingby, är att jag troligtvis inte kommer bo i Stockholm alls nästa höst (och kanske heller inte i vår om jag praktiserar utomlands). Jag har ju läst klart min kandidat till sommaren och efter det har jag tänkt läsa ett masterprogram, men har inte hittat något program jag vill läsa i Stockholm, så det blir på annan ort. Då Charles inte hade lust att betala den saftiga hyran själv och jag oroade mig över att behöva betala boende både hemma och på eventuell annan praktikort och kanske inte kunna börja ett masterprogram direkt, blev detta bästa lösningen. För om jag flyttar iväg ett tag kan grabbarna ta hand om sig själva.  Förutom att vardagsrummet är ockuperat av två GTA-nördar trivs jag utmärkt, och eftersom jag ändå får se Idol om kvällarna är jag nöjd!

Observera dock att mina framtidsplaner har en tendens att ändras lite nu som då, så vi får se hur det blir. Men detta är tanken just nu. /Världens mest veliga människa

Kommentera

