Supermom

Flytten har gått fint och vi har gjort oss hemmastadda, vilket är mycket skönt!  I samma veva som flytten skedde började jag ockå en ny kurs på Södertörns Högskola – Utveckling och internationellt samarbete A. Lär mig massa nytt hela tiden, vilket är superkul såklart!  Det känns också som ett bra komplement till de två år av mänskliga rättigheter jag läst (nu är det bara denna termin och nästa – sen är jag klar med kandidaten!). Yogan blev lite lidande ett tag för att det inte fanns något utrymme helt enkelt, men i måndags tog jag mig till Skärholmen för 75 minuter ashtangayoga – skönt att vara på banan igen!

Annars ville jag bara titta in och tipsa om den underbara tumblrbloggen Supermom, full med massa roliga GIFs som beskriver olika situationer man hamnar i som mamma på ett humoristiskt sätt. Tycker den är helt fantastisk nu, så kan tänka mig att någon som är mamma kan tycka om den ännu mer för att man kan relatera till situationerna. In och kolla här!

supermamman

 

One thought on “Supermom

  1. Åh vad kul med Södertörn! Är lite sugen på deras ekonomiprogram (skriver lite då det ser ut ungefär så här ”JAAA, JÄTTESUGEN!” ….. ”NEEEJ, SKA BLI SKRIBENT”…. ”JAAA, EKONOMIIII!”…. ”ÅH SKRIBENT SKA JAG BLI!”). Skönt med flytten (nu får du gärna pallra dig över till Traneberg som du talar så gott om, WE NEED YOU) och med att snart ha en kandidat! Det ger ju inte alls mig…. Ångest.

Kommentera

