We are tied to the ocean. And when we go back to the sea, whether it is to sail or to watch – we are going back from whence we came.

Förra fredagen skyndade jag mig för att efter 3 timmars jobb inhandla lite konserver, gummistövlar och en regnponcho. Väl hemma packade jag ner mina inköp (förutom gummistövlarna som jag satte på fötterna), sen tog jag mitt pick och pack och rörde mig in mot stan och på pendeln mot Västerhaninge mötte jag upp Charles, Anna och Pierre. Sedan tog vi bussen ut mot Gålö och där väntade en liten promednad genom skogen, samt över ett ”vassfält” täckt av lite vatten där Anna fastnade och började sjunka ner lite. Med lite oblanserad packning tappade jag balansen lite också, men föll lyckligtvis inte ner helt i vattnet. Med lite blöta och kalla fötter kom vi sedan till en vacker plats precis vid havet, så i slutändan var det ändå mödan värt.

Medan jag och Anna gick tillbaka (ja, över vassfältet igen – dock underlättade att gå utan packning) för att bunkra upp med vatten satte våra män upp vindskyddet vi skulle sova i för natten och började samla ved till brasan. Över den grillades sedan lite medtaget gott kött. Var en härlig kväll med det bästa av sällskap! Sedan somnade vi under vindskyddet med den klara stjärnhimlen ovanför huvudet (lovely), samt i sällskap av en hel del småkryp (not so lovely).

Dagen efter var rofylld och jag och Anna badade i havet. Havet alltså. Finns det något bättre? Behöver nödväntigtvis inte vara för bad – att bara vara vid havet, se havet, höra vågorna, gör mig så lugn. En känsla av att bara vara – här och nu. Inte bara havet, utan även sjöar, åar – ja vatten helt enkelt gör samma sak med mig. Men med havet, det oändliga, blir känslan extra stark på något sätt. Så efter hemkomsten på lördagkvällen, skavsår och träningsvärk till trots, kände jag mig harmonisk inombords. Fantastisk liten minitripp med andra ord!

SONY DSC  SONY DSC SONY DSCSONY DSC

Angående näst sista bilden – bara jag som tycker det ser ut som att Charles är mitt i ett dance move? Haha!

2 thoughts on “We are tied to the ocean. And when we go back to the sea, whether it is to sail or to watch – we are going back from whence we came.

  1. Pingback: 10 saker jag tycker om | sawiz

Kommentera

