Yoga

Så började jag alltså äntligen med yoga lite mer ordentligt. Har lite tidigare erfarenhet, men inte mycket. För tre veckor sen tog jag mitt första yogapass  på flera månader, och direkt efter det började jag följa träningsschemat från tidningen Kom i Form – Yoga hemma som jag köpte redan i vintras. Där finner man bra förklaringar och instruktioner för 50 positioner och det finns också utformade pass från nybörjare till avancerad som man kan följa.

I slutet av tidningen finns ett 6-veckorsprogram för nybörjare och det innebär 4 pass i veckan och det är det jag påbörjat. Jag hann till vecka 2 dag 3 innan jag blev förkyld, så under förra veckan blev det ingenting alls. Men nu är jag nyss hemkommen från ett härligt gruppträningspass och imorgon tar jag upp hemmaträningen igen där förkylningen avbröt mig.

Var så rädd att jag skulle tappa det under förkylningen, men istället började jag längta efter det – så himla härlig känsla att ha hittat en träningsform man trivs med! Var ute på två joggingturer under den vevan jag satte igång med yogan, men har inte saknat det på samma sätt alls. För extra motivation och inspiration har jag gjort en yogaspellista på Spotify och börjat följa yogautövare på Instagram. Bland annat GypsetGoddess från Scottsdale, Arizona som delar många härliga bilder – se bara på urvalet nedan!

yogayogayoga

2 thoughts on “Yoga

  1. Åh yoga är så härligt. Har egentligen bara provat på det på Friskis, vet inte hur likt det är att gå till ett ”äkta” yogapass. Det som händer mig varje gång är att jag mår sjukt illa efteråt!! Pratade med instruktören och hon sa att det är vanligt att det händer om en inte är van. Vad roligt att du hittat en träningsform som du trivs med!

  2. Pingback: No yoga, no peace. Know yoga, know peace. | sawiz

Kommentera

