Metod och velande

I skolan läser vi just nu en metodkurs eftersom det är dags för kandidatuppsats sista halvan av denna termin (!!!!!!!). Det är tyvärr inte det roligaste att läsa metod, men jag antar att det ger välbehövliga tips inför uppsatsen. Ska dock gärna komma på ett uppsatsämne under kursens gång och vet inte alls vad jag ska skriva om. Har ju några idéer, men sen ska man ju komma på en intressant forskningsfråga rörande ämnet. Och gärna något som inte behandlats tusentals gånger. Sen får vi ju inte glömma att uppsatsen ämne är väldigt viktigt för oss själva, eftersom det kan komma att ligga till grund för vad vi kommer att arbeta med för frågor i framtiden när vi tagit vår examen. Tur ändå att jag antagligen kommer läsa ett masterprogram sen och får en till chans att välja rätt. Frågan är bara vilket masterprogram jag ska välja … Åh. Detta velande! Men det blir nog bra till slut.

image
Velandet i mitt liv förekommer också vad gäller rätt banala saker. Dessa fantastiska muggar ovan tittade jag på i cirka två år tills Charles till slut valde dessa till mig i julklapp (själv velade jag fram och tillbaka gällande färg och mönster). Älskar dom! (tack älskling <3)

One thought on “Metod och velande

  1. Pingback: Den där kandidatuppsatsen | sawiz

Kommentera

