tjugohundratolvochtretton.

År 2011 flyttade jag och Charles in i en liten andrahandsetta i Bromma. Jag började också studera ett kandidatprogram i mänskliga rättigheter och började extrajobba på Diakonia. 2012 blev därför året som jag landade i det nya och  i oktober anslöt också en ny grej i form av att jag blev styrelsemedlem i Pratham Sweden.

Annars flöt vardagen mest på som vanligt. För det mesta var jag glad, även om jag grubblade en hel del över framtiden. Det bästa var att få ha ”sommarlov” (jobbade bara 1 månad under sommaren, vilket kanske inte var bäst ekonomiskt i och för sig, men förbannat skönt) för då kunde jag byta ut kurslitteratur mot skönlitteratur. Och bara koppla av. Dock sög ju vädret väldigt hårt. Vintern blev ju desto bättre, en fin vit jul fick vi ju!

2012 blev också året då jag såg på väldigt mycket serier så som till exempel Vänner, Big Bang Theory, How I Met your Mother, Girls, New Girl och sist men inte minst Breaking Bad. Ni kan läsa mer om serier jag sett/följer här. Sen såg jag såklart på Jonas Gardells miniserie Torka aldrig utan tårar utan handskar, vilket var en väldigt fantastisk sådan. Läste sedan del 1 av bokserien, vilket var en minst lika fantastisk upplevelse. En annan väldigt bra bok var den jag läste ut ganska nyligen, One Day. Kommer på mig själv med att tänka på deras livsöden titt som tätt, den har liksom inte riktigt gått ur än.

Vad jag saknade mest under året var en utlandsresa och att ha en liten katt (vilket jag fortfarande gör).

Random bilder från min Instagram (som förövrigt kom till android under 2012. Lyckan då alltså!):
älsklingrättvik
1. Charles läser på tåget upp till Rättvik. 2. Svårslagen utsikt över Siljan!

kanotlasse!
3. Paddlar kanot med älskade Charles i Skåne när vi besökte min moster med familj. 4. Underbara Lasse på Grönan levererade en härlig konsert en sommarkväll i slutet på Augusti.

landetbalkonger
5. Härliga dagar på landet, detta under midsommar. 6. Promenerade med Charles släkt som var på besök i stan. I Vasastan hittade vi dessa fina, grönklädda balkonger.

hejnyfrippa
7. Mitt hår blev långt under året. 8. Sen klippte jag av det. Rejält.

2013 ska bli året då jag:
– Planerar bättre och blir mer disciplinerad.
– Prioriterar min tid rätt och därmed till exempel skapar mer tid för läsning, vilket jag ju älskar.
– Ägnar mig mer åt att skriva.
– Fotar mer (förr fanns en tid då jag fotade i princip varje dag).
– Ser till att komma igång med regelbunden träning.
– Slutar grubbla så förbannat över framtiden.
– Hittar ett fantastiskt ställe att bo på, eftersom vi måste lämna vår lägenhet i oktober.
– Reser utomlands åtminstone en gång (fast gärna fler såklart).
– Bestämmer mig för vad jag ska studera i höst eftersom vi får läsa frivillig kurs då.
– Skriver en fantastisk kandidatuppsats om ett väl valt ämne (som jag också måste bestämma mig för)!

Så får framtiden utvisa hur det går med allt. Håller tummarna för att 2013 blir ett fantastiskt år! Puss!

3 thoughts on “tjugohundratolvochtretton.

  1. Underbara bilder!

    Sv: Det är bara en kurs men jag har eventuellt tänkt läsa upp till en kandidat:)
    Åh vad roligt, jag funderade faktiskt lite på mänskliga rättigheter med, skulle hemskt gärna vilja läsa det också. Det är ju som två ämnen som passar bra ihop:)

    Tack detsamma!

Kommentera

