Om serier

Tänkte att jag skulle skriva om vilka serier jag följer/har följt. Tanken slog mig nu när jag och sambon kollar massor på Breaking Bad på Netflix.

Breaking Bad har vi just börjat se andra säsongen av. Och  herreminje en sån spännande serie det är! Den handlar om cancersjuka Walt som vill trygga sin familjs framtid ekonomiskt och detta gör han genom att tillverka metamfetamin med en tidigare elev till honom. Våld och hemskheter blandas med känslor och drama. Än så länge väldigt bra.

How I Met Your Mother (HIMYM) som är inne på sin åttonde säsong har jag sett varenda avsnitt av. Känner dock att den börjar tappa lite på något sätt och inte är lika klockren som tidigare, men kan ju inte sluta titta nu liksom, vill ju trots allt veta vem mamman är. Sjukt smart sätt att ha den cliffhangern för att ha kvar tittare förövrigt.

Vänner såg jag klart tidigare i år, men den tål att tipsas om. Härliga karaktärer, älskar Phoebe! Den eviga frågan om Ross och Rachel kan få det att funka. Kom ihåg att vissa avsnitt jag såg påminde om grejer i HIMYM, så lite som en tidig HIMYM kan man väl säga att det är. I båda serierna finns playerkillen, evigt-sökande-efter-kärlek-killen och stabila-och-roliga-partner-killen representerade. Finns även en del likheter vad gäller de kvinnliga karaktärerna också. Nåväl,  Vänner är en fantastisk serie med sina tio säsonger.

Big Bang Theory är inne på sin sjätte säsong och jag fortsätter skratta åt dessa nördiga killar och deras vardag. Sheldon är så sjukt klockren med hela hans sätt att tala, föra sig och alla rutiner och regler han har.

New Girl kollar jag också på. Tycker helt enkelt att den är rätt skojig. Och undrar om Jess och Nick ska få till det någon gång.

Girls = sjukt bra. Om fyra unga tjejer som försöker hamna rätt i livet helt enkelt. Längtar efter säsong två!

Lost började jag och hela familjen följa när det startade 2005 och den består av sex säsonger. Otroligt bra och spännande serie som är klart sevärd.

Jack: Hurley, you built… a golf course?
Hurley: Rich idiots fly to tropical islands all the time to whack balls around!
Michael: All the stuff we gotta deal with, man… this is what you’ve been wasting your time on?”
Hurley: Dudes… listen. Our lives suck! Everyone’s nerves are stretched to the max! We’re lost on an island, running from boars and monsters… freakin’ polar bears!

Modern Family är också roligt, fast har bara sett en säsong.

 
 

One thought on “Om serier

  1. Pingback: tjugohundratolvochtretton. « sawiz

Kommentera

