Höstlista.

Jag har gjort om lite här som ni kanske ser, hoppas ni gillar det! Har lagt in lite bloggtips och en sida om Pratham längst upp där ni kan kika in.

Vi bryter tystnaden som uppstått här med en liten höstlista hittad hos niotillfem.

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?

Tycker om hösten så där i början, men nu när det är så mörkt och regnigt vill jag helst ligga under täcket hela dagarna. Vill hellre ha snö än detta. Då blir det  lite ljusare ute liksom. Fast jag tycker inte om att frysa. Hatar när det blåser. Men annars är jag väldigt glad över att julen närmar sig, mysigaste högtiden!

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Troligen något stickat och varmt.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?

Då hade jag nyligen börjat den andra halva av terminen på mitt första år på kandidatprogrammet i mänskliga rättigheter som jag läser. Jag hade också påbörjat min tredje jobbmånad på Diakonia och jobbade mer än jag gör nu och var som i en bubbla av plugg och jobb. Jag och Charles hade tillbringat våra två första månader i lägenheten och sov på två resårmadrasser på golvet. Så det var mycket nytt. Nu så här ett år senare har jag kommit in i allt detta nya som hände förra hösten.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag pluggar och läser därmed mycket kurslitteratur, går på föreläsningar, jobbar på Diakonia, sysslar med diverse saker inom Pratham Swedens styrelse gör jag också sedan en dryg månad tillbaka. Mellan det försöker jag hinna med trevliga saker också, så som att umgås, läsa, se på serier (Breaking Bad är det mycket av nu) och sånt.

5. Vad ska du ha för frisyr?
Klippte ju av mig rätt så mycket av mitt hår i september och skaffade page, får se om jag underhåller det eller låter det växa ut.

6. Vad lyssnar du på för musik?
Så mycket blandat ju. Enligt Spotify har jag lyssnat mest på Bon Iver och Bob Dylan på senaste tiden.

7. Vad läser du?
Just nu ingenting förutom kurslitteratur. Läste ut Torka Aldrig tårar utan handskar del 1 för ett tag sedan. Så fin.

8. Senast tre inkomna sms?
”Kl. 13”
”Hej Gizmo, allt bra med er? Andra advent söndag 9/12 är ni välkomna på adventsfika. Mormor och farmor kommer också. Vi hörs kram p”
”Ja, det kan du”

9. Vad var bäst med sommaren?
Att jag bara jobbade i en månad (okej, inte bäst ekonomiskt, men så skönt att bara slappna av). Och dessutom byta ut kurslitteratur till skönlittertur.

10. Vad var sämst med sommaren?
Vädret!

11. Senast köpta plagg?
En jacka som jag inte hämtat ut än. Hoppas den passar.

12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Haha, så inte jag. Men får väl säga det klassiska – sova mycket. Man blir ju så trött när det är mörkt hela tiden. Sen kan ju huden bli lite torr så här vid väderväxling, åtminstone min, så att återfukta är väl bra.

13. Hur ser du på framtiden?
Framtiden känns ju rätt oviss ändå måste jag säga. Jag vet var jag har framför mig två år till i alla fall. Men annars hittade jag detta citat på pinterest, som ju är rätt sant:

Puss!

2 thoughts on “Höstlista.

    • Haha, förlåt! Och tack 🙂 Dock är den sen i somras så har både kortare hår samt ingen lugg. Luggen var kanske fin på bild, men i verkligheten mest besvärlig då den delade sig för jämnan och höll på att krångla.

Kommentera

