Fantastiskt fenomenala filmer

När det gäller filmer gillar jag rätt mycket, action har jag dock lite svårt för, blir oftast väldigt rastlös av allt pangpang. Tidigare skrev jag ju om Wes Anderssons fantastiskt knäppa filmer. Nu skulle jag vilja tipsa om två andra regisörrer och manusförfattare jag gillar väldigt skarpt efter att ha sett flera av deras verk: The Coen Brother – Joel och Ethan Coen, två bröder som skriver och regisserar ihop. De har gjort en av mina favoritfilmer: No Country for Old Men. En rätt rå film med så himla bra skådespeleri, utmärkt manus och fantastiskt foto. Och en av de bästa grejerna är att de knappt är någon musik alls (inte för att jag inte gillar musik – ofta bidrar det till viss stämning i filmer – men här är det helt enkelt väldigt bra utan).

Andra bra filmer bröderna Coen skapat är Fargo, True Grit, O brother where ar thou? och The Big Lebowski (vilket är dom jag sett, hehe).

Fargo är också rätt rå, men också kul. Här är ett klipp från den. Haha!

Total silence.

Kommentera

