Four minutes, forty-eight seconds. We’re all dead. Burned to a crisp.

Jag kommer inte riktigt ihåg varför, kanske var det så att jag kollade upp regissören bakom filmen Moonrise Kingdom som går på bio just nu. Upptäckte hur som helst när jag fann honom att jag sett ett av hans tidigare verk – Darjeeling Limited. Nu har jag börjat kolla på fler av hans alster och de är alla så härligt knäppa och också himlans bra. Wes Anderson – en sådan eminent manusförfattare och regissör. Åtminstone det jag sett, vilket än så länge är (utöver Darjeeling Limited) Bottle Rocket, Rushmore, The Royal Tenenbaums och The Life Aquatic with Steve Zissou. Bör väl se Moonrise Kingdom på bio nu då.


Life Aquatic screenshots.

Royal Tenenbaums screenshots.

Rushmore screenshots lånade härifrån.

Bottle Rocket screenshots från Google.

Darjeeling Limited screenshots härifrån.

Se. Se. Se. Allihopa! Fantastiska.

One thought on “Four minutes, forty-eight seconds. We’re all dead. Burned to a crisp.

  1. Pingback: Moonrise Kingdom « sawiz

Kommentera

