Why so serious?

Heath Ledger som Jokern = wonderful. Synd att han inte fick fortsätta leva och spela in grymma roller, må han vila i frid.

Kände att jag startade så seriöst med mina inlägg – om våldtäkt, arbetstid, leva i nuet och så vidare. Men orkar inte klämma ur mig massa sådana funderingar hela tiden. Så vi lättar upp lite tycker jag, så att det hela inte blir så pretentiöst.

Vi kan till exempel börja med lite trevliga journalgrodor:

”Patienten bor i Enköping. I övrigt väsentligen frisk.”
”Patienten har druckit mycket alkohol i helgen, fått hjälp av hemtjänstpersonal.”
”Gåtränar i lgh med betong på fötterna” (betoning)
”Upplever sig se dåligt. Framförallt utomhus i dimma.”
”Patienten funderar på självmord. Patienten sköts av överläkaren”

Haha! Nu ska jag cykla och köpa chips innan COOP stänger.

Trevlig kväll!

Update: hann inte till COOP … Behövde ”pudra näsan”, knyta upp skor, knyta skor, ta cykelnyckeln, för att sedan komma på att styret sitter löst, Charles gick ut med skruvmejseln för att fixa, men den passade inte. Inga chips för en dålig planerare inte.

Kommentera

